tiistai 3. tammikuuta 2012

3.1.2012

Asia ratkesikin harvinaisen nopeasti ja juuri niinkuin ajattelinkin eli lasku on aiheeton. On tämä silti erittäin mielenkiintoinen tapaus.....niimpä niin.

2 kommenttia:

  1. Mitä muuten kustantaa pitää yllä CPL MEP/IR pahvia....siis minimissään? Ilmeisesti riittää kun ajaa tarkkarin hyväksytysti läpi vai onko tarkkarissa kaikki MEP politiikkaan liittyvät kuviot kuten sakkaukset ja moottorihäiriö tilanne --> toinen pata pimeeks jne jne kuviot. Vai pelkkä ns. mittaritarkkari, you know. Jos on niin koko tarkkariohjelma niin kuulostaa aika "raskaalta" ja varsinkin KALLIILTA niinkuin totesit aiemmin ettei ole mikään pikkusumma ;)

    VastaaPoista
  2. Senecan vuokra on tunnilta jotakuinkin 600-650€/h . Tarkastuslento (ME/IR) kestää kelistä ja liikennetilanteesta riippuen 1h10min - 1h30min joten tuosta voi laskea koneen vuokrasta koituvat kustannukset. Siihen selkään tulee vielä tarkastuslentäjän palkkio joka on n. 250€.

    Lento-ohjelmaan kuuluu sakkaukset, jyrkät kaarrot molempiin suuntiin, yksi tarkkuus- ja yksi ei-tarkkuuslähestyminen, joista toinen yhdellä moottorilla, sekä 3 läpilaskua joista yksi kierros yhdellä moottorilla sekä yksimoottori-ylösveto.

    Tämä ensimmäinen tarkkasri kesti toki pidempään sillä siihen kuului erikseen VFR-osuus CPL-lentokoetta varten ja erikseen ME/IR-osuus ja siksi summakin oli suurempi. Mutta empä mielelläni enää kolmatta kertaa uusisi omaan piikkiin :P

    VastaaPoista