lauantai 1. kesäkuuta 2013

1.6.2013

Hyvät lukijat,

Kaikki ovat varmasti ihmetelleet kun täällä suunnalla on ollut erittäin hiljaista, siihen on syynsä.
Olen taloudellisesti erittäin vaikeassa tilanteessa ja olen keskittynyt työntekoon ja pärjäämiseen viimeiset 9kk. Talvi oli todella rankkaa aikaa fyysisesti kuin osaltaan henkisestikin, mutta nyt kesän tullen alkaa näyttää taas valoisammalta, ihan kirjaimellisestikin :)

Olen kuluvan vuoden aikana hakenut erääseen liikelentoja harjoittavaan kotimaiseen yhtiöön, joskin ilman tulosta. Olen myös uusinut hakemukseni erääseen kotimaiseen syöttöliikenneyhtiöön josta odotan lisätietoja tämän vuoden aikana.

Lentäminen on jäänyt vähälle viime aikoina, lähinnä koneiden korkeiden vuokrien takia. Nykyisellä tilipussillani kun ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen. Nyt kuitenkin laskuvarjohyppyhommat kutsuvat ja eiköhän tässä keksitä muutakin, sääli vain että työnteko haittaa lentämistä äärimmäisen paljon :D

Mitä tulee työllisyystilanteeseen niin selviä parantumisen merkkejä on ilmassa. Yhä useampi yhtiö on alkanut rekrytoida kokeneita lentäjiä ja olettaisin sen jatkuvan vielä siihen pisteeseen, että tarve kokemattomille kasvaa myös huimasti. Tästäkin on jo pieniä vihjeitä ilmassa.

Vaikka en ole tänne asioita kirjoittanutkaan niin olen siitä huolimatta joka ainoa päivä katsellut lentäjille tarkoitettuja työsivustoja sekä lukenut alan foorumeita mahdolliste työvihjeiden toivossa.

Ymmärrän täysin että olette olleet ihmeissänne mihin olen taas kadonnut, mutta joskus vain on vähän ankeampia aikoja eikä silloin voi keskittyä kaikkeen samalla tavalla kuin normaalisti. Nyt tunnen voivani antaa tännekin päin enemmän, toivottavasti ette ole jo saaneet tarpeeksenne :)


Olen edelleen positiivisella asenteella ja uskolla, että ennenpitkää se työpaikka omalle kohdalle aukeaa.
Sitä odotellessa!

-Henri-

5 kommenttia:

  1. Oletko ajatellut että Bush-pilot ura olisi hyvä ponnahduslauta lentoyhtiö uralle? Mikäli et omista vaimoo tai lasta, tai vaikka omistaisitkin, niin itse näkisin tämän hyvänä mahdollisuutena. Luin tuossa juuri blogia jossa aussi äijä oli suorittanut pelkästään PPL+CPL-luvat ja lähti Botswanan Mauhun bush pilot uralle lentämään mopo Cessnaa, eli siis maisema kierroksia turisteille Srengetin yläpuolella ja elämään edullisesti africaan. Tyyppikoulutuksia on tullut lisää ja nyt lentää jo isompaa mopoa. Tällä hetkellä hän kertoo elämästään kuinka on siirtynyt takaisin Australiaan ja lentää siellä liikenne lentoyhtiössä. Tarkoitus oli viettää vuosi Afrikassa joka venähti 5vuoteen. Tuntejakin varmasti tuli tuolta reissulta. Itse harkinnut ja punninnut tätä mahdollisuutta. Mitä mieltä olette?

    VastaaPoista
  2. Tuossa varmaan suurin ongelma on se, että jos on isot velat päällä, pystyykö niitä lyhentämään afrikan puskapilotin palkoilla.

    VastaaPoista
  3. Eli toisin sanoen onko kaupallisesti integroitu fATPL- kurssi markkinoitu ansa? Mikäli suoritat esim PPL+CPL, luparit ja lähet puskapilotiksi keräämään tunteja ja saamaan kokemusta erityypeistä jne... Tulet takaisin suoritat loput mikäli viel on jtn mitä tarvitset ja menot lentoyhtiöön. Pystyt oleskelemaan Afrikassa töissä ja odottamaan, että täällä työmarkkinat parantuvat. Itse käännyn pikkuhiljaa tälle kannalle.

    VastaaPoista
  4. Eipä noita velkoja hirveesti lyhennellä KA-kuskin palkoilla :D kaikkea on mietitty mut sit kuitenki oon jääny tänne, tosin kynnys lähtee alkaa olla jo erittäin matalalla

    VastaaPoista
  5. Moi! Jos pystyt lähtemään Tanskaan/Britteihin, niin tässä olis yksi potentiaalinen mahdollisuus: http://www.pilothiring.com/pilot-jobs/First-Officer-5842.html
    Aika vähän noita töitä järkevillä tuntivaatimuksilla tuntuu löytyvän. Onnea ja jaksamista työnhakuun!

    VastaaPoista